Företagskonto
Hur kan vi hjälpa dig?
Vanliga frågor och svar om Företagkonto
-
Vilken app ska vi använda?
-
Du och dina anställda registrerar er parkering i appen Aimo. När du har ansökt om företagskonto så kommer ditt företagsnamn att dyka upp i listan för olika betalningsalternativ. Registrera din parkering och välj betala med företagskonto (ditt företagsnamn). Klart!
-
Hur ger jag mina anställda tillgång till mitt företagskonto?
-
När du har tecknat ett företagskonto hos oss så får du tillgång till en online-portal där du har överblick över alla dina anställda. I portalen kan du själv lägga till och ta bort användare när helst du behöver det.
-
Är det samma parkeringstaxa med företagskonto?
-
Parkeringstaxan är den samma oavsett om du har ett företagskonto eller inte. Däremot kan serviceavgift skilja sig åt beroende på vilken prisplan du väljer.
-
Hur många anställda kan man knyta till samma företagskonto?
-
Du kan lägga till så många anställda du vill på ditt företagskonto.
-
Vilken information finns på fakturan för mitt företagskonto?
-
På månadsfakturan kan du se totalsumman för de parkeringskostnader ni har samlat på er under den aktuella månaden. Du kan även se totalsumman för månadskostnaden baserat på antalet användare.
-
Kan ni skicka fakturan till vår leasingpartner/fleet manager?
-
Det är ditt företag som är vår avtalspart så fakturan måste ställas till er.
Idag har vi inte en lösning för detta. Vi kan dock sätta leasingbolaget som c/o adress och mottagare av fakturan enligt vald fakturametod.
Många leasingbolag önskar få kostnaderna grupperade per fordon (enligt registreringsnummer) men detta har vi ingen möjlighet att erbjuda. De löpande kostnaderna går att se sorterat per registreringsnummer via portalen. Användarkostnaderna kan endas visas per användare (utan koppling till registreringsnummer).