Hur byter jag registreringsnummer på min långtidsparkering?
Börja med att logga in på ditt konto.
Under fliken Mina säsongsbiljetter:
Klickar du på ”Administrera."
Därefter klickar du på på ”Ändra information."
Sedan väljer du antingen ett befintligt registreringsnummer i rullistan eller lägg till ett nytt fordon.
Slutligen bekräftar du din ändring.
För ytterligare vägledning kan du läsa vår kundinstruktion (PDF). Hur du byter och lägger till registreringsnummer hittar du i steg 3.
Kan jag flytta över mina uppgifter från MobilPark till Aimo appen?
Ja, ladda ner Aimo från din app butik och välj alternativet "Flytta från MobilPark" och fyll i samma mailadress som du idag använder till MobilPark. Tryck här för att se en video med en steg-för-steg guide.
Hur parkerar jag med SMS?
För dig som inte vill eller kan ladda ner någon app erbjuder vi möjligheten att starta och avsluta din parkering via SMS. Efter avslutad parkering skickas en faktura en gång i månaden av vår partner Riverty.
Eller se vår kortfilm hur SMS-parkrering fungerar:
Vilka parkeringsprodukter går att köpa på Aimo Parks webbplats?
Du kan välja mellan att förköpa en parkeringsbiljett på en besöksparkering eller att bli abonnemangskund, d.v.s. hyra en p-plats. Här kan du läsa mer om våra olika abonnemang och produkter.
Hur går jag till väga för att köpa parkeringsprodukter online?
Sök upp den anläggning och det abonnemang du är intresserad av via Hitta parkering och skicka en bokningsförfrågan. Du kan även kontakta vår kundservice på telefon: 0771-96 90 06 eller via formuläret Hyra parkering.
Är det möjligt att ångra ett köp?
Om du har förköpt biljett för besöksparkering kan du avboka ditt köp när som helst fram till 24 timmar innan din förköpta parkeringstid startar.
Är alla parkeringspriser på Aimo Parks webbplats angivna inklusive moms?
Ja, alla priser för parkeringsprodukter som kan köpas online på vår webbplats är angivna inklusive moms.
Är det något jag måste göra när jag kommer till anläggningen?
Om du ska besöksparkera och har mottagit en bekräftelse på att ditt köp har gått igenom så är det fritt fram att parkera utan att göra något mer. Biljetten är registrerad på det registreringsnummer som du har angivit. Det är därför viktigt att bilen som du har parkerat, har samma registreringsnummer som du angav när du köpte biljetten.
Med vissa abonnemang får du en inpasseringsartikel eller ett tillstånd som berättigar till parkering i den anläggning du valt. Om tillstånd krävs så ska det alltid placeras väl synligt i framrutan på bilen.
Kan ni skicka en karta till mig med era parkeringsanläggningar?
Du hittar både karta och alla våra parkeringsanläggningar under hitta parkering.
Var ska jag vända mig med feedback och synpunkter?
Vi uppskattar all form av feedback som kan hjälpa oss att förbättra våra produkter, service och den övergripande kundupplevelsen. Välkommen att ringa oss på 0771-96 90 00 eller skicka e-post till info@aimopark.se och dela med dig av dina synpunkter och upplevelser.
Varför ska jag förköpa parkeringsbiljett/bli abonnemangskund via Aimo Parks webbplats?
Vi strävar alltid efter att göra parkeringsupplevelsen så smidig och bekväm som möjligt för våra kunder. Genom att använda webbplatsen kan du betala snabbt och smidigt utan att behöva stå i kö till betalautomaten eller vänta i telefonkö för att hyra p-plats.
Kan jag lämna min parkering för att sedan återvända och fortsätta parkera om den parkeringsbiljett jag köpt online fortfarande är giltig?
Det beror på om du parkerar i en anläggning med bomsystem (dvs. bommar vid in- och utfart) eller en parkering utan. Om du parkerar i en anläggning med bomsystem går det inte att lämna anläggningen och sedan återvända. Du avslutar din parkering i samband med utfart. Om du parkerar i anläggning utan bommar, och har en giltig digital biljett eller ett tillstånd, kan du lämna parkeringen för att sedan återkomma och fortsätta parkera. Detta förutsatt att det finns lediga p-platser när du kommer tillbaka.
Hur nära inpå ankomst kan jag köpa en parkeringsbiljett online?
Det finns ingen tidgräns för hur nära inpå du kan förköpa biljett för besöksparkering. Om du istället vill bli abonnemangskund och behöver en inpasseringsartikel eller tillstånd, så tar det en vecka innan du kan börja parkera.
Vad ska jag göra om jag inte får någon bekräftelse?
Om du inte får upp en bekräftelse på skärmen så har köpet inte gått igenom och du måste då göra om ditt köp. Om du har fått upp en bekräftelse på skärmen, men saknar bekräftelse via e-post, så ber vi dig att kontrollera att mejlet inte har blockeras av din server. Kontrollera även att det inte har hamnat i skräpposten och blivit klassificerat som spam.
Är det verkligen säkert att fylla i mina personuppgifter?
Ja, vi använder oss av SSL-kryptering för att skydda dina personuppgifter.
Hur vet jag att min bokning är mottagen?
Du kommer att få en bekräftelse på skärmen så snart du har genomfört alla steg. Du kommer även att få en bekräftelse till den e-postadress som du har angivit.
Vad händer om jag parkerar längre tid än vad jag har betalat för online?
Om du besöksparkerar i en anläggning med bommar (eller en anläggning med registreringsplåtigenkänning, s.k. LPRS) kommer du att bli debiterad för den överstigande parkeringstiden vid utfart. I bomgarage betalar du med kort vid utfartsbommen och i en anläggning med LPRS debiteras det betalkort som du har anslutit. Om du besöksparkerar i en anläggning utan bommar och du överstiger din förköpta parkeringstid riskerar du att få en kontrollavgift.
Hur gör jag för att få ett kvitto på min betalning?
Kvitto skickas efter genomfört köp, till den e-postadress som du har angivit.
Hittar du inte det du letar efter? Vi hjälper dig.