Vanliga frågor och svar
FAQ – Kontoägare / Administratörer
- Funderar du på att skaffa Företagskonto för Aimo App?
-
Du hittar information om vårt Företagskonto på Aimo företagskonto - Aimo Park SE.
Där finns även ett beställningsformulär om tjänsten överensstämmer med era behov. - Hur hittar jag till Portalen?
-
Länk till Portalen här: Aimo Portal
- Vad innebär det att vara ägare av ett Företagskonto?
-
- Ägaren är beställaren av Företagskontot. I beställningen anger man en mailadress till kontaktpersonen, den mailadressen blir inlagd som ”ägare” till Företagskontot.
- Ägaren kan sedan lägga till och/eller ta bort medlemmar och administratörer.
- Äldre konton kan sakna en ägare, kontakta vår kundservice så hjälper vi dig med det.
- Jag lyckas inte logga in Aimo Portal, vad gör jag för fel?
-
Säkerställ att du loggar in med rätt mailadress. Du måste använda den mailadress du angivit som kontaktperson i ansökan.
Skapar du ett nytt konto behöver du verifiera det genom en verifikationskod som du får på din mail. Har du inte fått koden välj ”glömt lösenord” vid inloggning så skickas en kod till dig. - Hur gör jag för att dela upp parkeringskostnaderna på olika kostnadsställen?
-
Kontakta kundservice för Företagskonto så hjälper vi dig med det.
- Hur ändrar man namn på en användare?
-
Användarna ändrar själva sina uppgifter när de skapar sitt konto i Aimo App.
- Användarna får inget informationsmail när jag bjuder in dem?
-
Säkerställ att de läser ”rätt” mail. Inbjudan skickas till den mailadress du bjuder in på.
Mailet kan ha hamnat i skräpposten.
Har du börjat använda kontot och bjudit in innan du fått bekräftelsemail från oss har vi inte hunnit aktivera den funktionen. Användaren är dock ansluten och kommer se Företagskontot som betalningsmetod när hen loggar in på Aimo App (med den inbjudna mailadressen).
- Vilken information kan jag - som administratör/ägare - se i portalen?
-
Du kan se vem (namn och registreringsnummer) som parkerar/laddar var och när. Här går det att filtrera på år eller månad och du kan också exportera informationen till csv.
I nuläget kan man endast se en summering av kostnaderna per månad (inte hela fakturan eller om denna är betald). Portalen är i ständig utveckling och detta är en prioriterad funktion. - Jag har fått en faktura, men det står inte vilka som parkerat. Jag behöver en specifikation?
-
Du kan själv ta fram informationen via menyvalet beställningar.
Kontakta annars vår kundservice (se nedan kontakta oss) så hjälper vi dig. Detta är under utveckling och på sikt kommer underlaget komma tillsammans med din faktura. - Kan jag ha ett Företagskonto med flera kostnadsställen/avdelningar eller liknande?
-
Ja, Aimos Företagskonto tillåter detta. Kontakta vår kundservice (se nedan kontakta oss) så hjälper vi dig att lägga upp det.
- Fungerar Företagskonto i kameragarage?
-
Det fungerar i en del av våra anläggningar, men tyvärr inte alla. Kontakta kundservice om du behöver veta mer om detta (se nedan kontakta oss)
- Fungerar Företagskonto i Bomgarage?
-
Tyvärr inte. Det går endast att använda Företagskontot där ni normalt använder Aimo App för betalning.
- Våra anslutna användare har problem med appen. Hur kan jag hjälpa dem?
-
Det vanligaste är att de har ett Aimo App konto som de använder privat och har loggat in med den mailadressen. För att kunna betala med Företagskonto måste de logga in med den mailadress som du bjudit in med.
Ni hittar fler svar i vår FAQ - Anslutna användare här.