Det finns många funderingar om Aimo Park och parkering. Här finns svar på vanliga frågor. Har du övriga frågor hjälper Aimo Parks Kundservice till.
Du når oss på telefon 0771-96 90 00.
En förköpsbiljett är giltig för det fordon som registrerats i samband med köpet, på den zon där den är startad. För att byta fordon på en pågående biljett, klicka på "visa pågående parkering" och välj ett nytt registreringsnummer.
Vid felköpt biljett eller behov att avsluta förköpsbiljett i förtid – kontakta vår support på tel.nr. 0771-96 90 07 för att få hjälp att avsluta parkeringsbiljetten.
Mejla till digitalaprodukter@aimopark.se så kan vi hjälpa dig att ändra. Obs! Förfrågan om att ändra e-postadress måste komma från det registrerade e-postkontot.
I alla anläggningar där vi har Aimo Park Access finns det information på plats som informerar om att betalning via Aimo Park Access är aktivt på anläggningen. Här på hemsidan under Aimo Park Access hittar du även en lista över alla anläggningar där tjänsten är tillgänglig.
Om du betalar via hemsidan visas en lista över alla parkeringar som är gjorda på det registreringsnummer som du skriver in. Vanligtvis är den exakta parkeringstiden registrerad i den här listan, men om in- eller utfarts tid saknas är du alltid välkommen att kontakta oss så hjälper vi dig att kontrollera exakta tider.
Om du har anslutit ditt fordon för automatisk debitering kan du logga in på din sida för att se alla dina transaktioner. Om du gör en betalning direkt via hemsidan kan du ladda ner ett kvitto efter att betalningen är genomförd. Om du skulle behöva en kvittokopia går det bra att fylla i det här formuläret.
När du väljer att betala med pappersavi debiteras du som är privatkund 50 kronor i fakturaavgift. Företagskunder berörs inte av fakturaavgiften. Du kan undvika fakturaavgiften genom att välja något av följande alternativ:
E-faktura
Med e-faktura får du hyresavin elektroniskt, direkt till din Internetbank. E-fakturan är en elektronisk kopia av pappersavin. E-fakturan kontrollerar och godkänner du direkt i Internetbanken. Du anmäler att du vill ha e-faktura på din Internetbank. Aimo Park är listat som ett av de företag som tillhandahåller e-faktura. Observera att det måste vara den som står som Fakturamottagare som även betalar e-fakturan. Byter du bank ansvarar du själv för att anmäla dig för e-faktura på nytt hos din nya bank.
Autogiro
Autogiro är enkelt och tryggt sätt att betala hyresavier. Efter att du har startat betalningen via autogiro betalas hyresavierna automatiskt. Anmäl dig till tjänsten:
För att överklaga en kontrollavgift, kontakta oss så snart som möjligt. Överklagan ska alltid ske skriftligt och enklast gör du detta via vårt formulär Överklagan - Kontrollavgift. Uppgifter som alltid måste finnas med i din överklagan är:
Bifoga också kopior på handlingar som du vill åberopa.
Besök www.aimopark.se och sök efter en anläggning som ligger i närheten av ditt mål, alternativt en produkt som passar dina behov. När du har gjort ditt val genomför du köpet och fyller i dina personuppgifter i fyra enkla steg.
Om du ska besöksparkera och har mottagit en bekräftelse på att ditt köp har gått igenom, parkerar du bara utan att göra något mer. Parkeringsvakterna ser då i deras handdatorer att du har förköpt en biljett och hur lång p-tid som du har köpt. Biljetten är registrerad på det registreringsnummer som du har angivit. Det är därför viktigt att bilen som du har parkerat, har samma registreringsnummer.
Om du istället har blivit abonnemangskund, kommer du att få inpasseringsartikel eller tillstånd som berättigar till parkering i den anläggning du valt. Om tillstånd krävs ska detta alltid placeras väl synligt i framrutan på bilen.
Vi strävar alltid efter att göra parkeringsupplevelsen så smidig och bekväm som möjligt för våra kunder. Genom att använda webbplatsen kan du betala snabbt och smidigt utan att behöva stå i kö till betalautomaten eller vänta i telefonkö för att hyra p-plats.
Ja, vi använder oss av SSL-kryptering för att skydda dina personuppgifter.
Ditt papperstillstånd skickas till dig så att du har det mellan 15e – 22e varje månad. Om du inte fått det i tid kontaktar du Aimo Parks Kundservice så hjälper dom dig.
Kontakta Aimo Parks Kundservice på 0771-96 90 06 eller kundservice@aimopark.se så hjälper dom dig.
Kontakta felanmälan på 0771-96 90 00 så skickar dom ut en p-vakt.
Uppsägning ska inkomma minst en månad före pågående avtalsperiods utgång. För dig med skriftligt avtal kan andra villkor förekomma.
Gör följande steg:
Hyrd laddplats: Aimo Park debiterar kunden för själva parkeringsplatsen och Bee skickar en faktura över laddningen.
Publik laddplats: För den publika laddningen kan kunden koppla sitt betalkort till kontot i appen och betalningen för föregående månad debiteras det registrerade kortet den 3:e varje månad. Alternativt skickas en faktura ut över laddningen kvartalsvis i efterskott om kunden använder en laddbricka.
Gå in på "Mina fordon" och lägg till de bilar du växlar mellan. Gå sedan till "Mina parkeringar" och "Mitt parkeringsabonnemang" Tryck på "Byt reg.nummer/Mer information" och välj det registreringsnummer som ska parkera. Läs mer här.